El Pla de Comerç de Sant Martí es va presentar dimarts a la Sala d’Actes del Districte. Fotos: Districte i Mercats BCN

El comerç de proximitat és un generador de riquesa i ocupació molt important. Vertebrar-lo i crear sinergies entre els diferents actors que el formen és l’objectiu principal del Pla de Comerç del Districte de Sant Martí, que s’ha presentat a la Sala d’Actes del Districte aquest dimarts. Des del consistori es vol donar suport al comerç de proximitat i posar-lo en valor, ja que Sant Martí compta amb l’11,2% dels establiments totals de Barcelona, amb una lleugera preponderància dels negocis d’alimentació.

Un altre dels objectius que s’ha marcat aquest pla –que es desplegarà fins a l’any 2019– és la millora de la vertebració dels eixos comercials de Sant Martí de Provençals, la Verneda i la Pau i del barri del Besòs i el Maresme, propiciant el treball en col·laboració amb els mercats municipals de la zona –un total de 5: el de Provençals, el de Sant Martí, el del Besòs, el del Clot i el del Poblenou–, un aspecte que busca generar i potenciar un dinamisme comercial als barris del districte. A més, el pla conté un punt que vol posar en valor els establiments emblemàtics amb què compta Sant Martí, mitjançant la senyalització dels entorns comercials on es troben.

Impulsar la creació de nous eixos comercials i associacions de botiguers al districte és també una meta del pla, així com la creació d’una xarxa comercial ininterrompuda des dels barris del Clot-Camp de l’Arpa fins al Poblenou, que propiciï un gran eix comercial. A més, es fomentarà la cooperació dels comerciants en òrgans participatius del districte.

El Pla de Comerç del Districte de Sant Martí es resumeix en 9 programes o actuacions diferents relacionades amb la promoció del mateix, amb la millora de la competitivitat del teixit comercial, l’impuls del comerç accessible, l’aposta per la innovació o la seguretat en els entorns comercials, entre altres. Abans d’iniciar les actuacions, el pla preveu l’elaboració d’estudis específics de comerç en aquelles zones del districte on cal dinamitzar l’activitat econòmica.

Les actuacions han d’ajudar a reactivar econòmicament el districte i revaloritzar un sector tan important com és el petit comerç.

Una aplicació mòbil

En l’àmbit de les accions de promoció i comunicació del Pla de Comerç del Districte, aquest proposa la creació d’una aplicació mòbil de Sant Martí que vol servir com a complement de la informació disponible per als turistes i visitants. Aquesta mesura anirà vinculada, tanmateix, a les línies d’actuació que en aquest sentit es portin a terme dins el Pla de Turisme de Sant Martí.

El pla també busca generar l’interès dels visitants i dels mateixos veïns de Sant Martí en relació amb els eixos comercials, mercats i establiments emblemàtics del territori, una posada en valor que permetrà la cohesió social al districte, un altre dels punts rellevants del pla.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram