Les previsions s’han complert. L’Ajuntament de Barcelona ha descartat definitivament que les motocicletes puguin circular pel carril bus a la capital catalana.

Segons va manifestar el Conseller de Mobilitat de Convergència i Unió i també regidor de les Corts, Eduard Freixedes, aquesta es una decisió “ferma” i que està “completament tancada en els pròxims quatre anys”. El Conseller va defensar els informes que evidenciaven un augment dels successos si les motocicletes i els autobusos i taxis de la ciutat compartien carril. A més a més, Freixedes va afirmar que “no podem tolerar un accident més” i que “hem de treballar per que cada cop hi hagi menys sinistres”.

En aquesta línia, es va posar d’exemple un estudi sobre l’experiència de Londres, on l’ús del carril bus per part de les motocicletes va augmentar un 37% els accidents i un 50% els ferits greus. Aquesta mesura, que CIU ja va incloure dins el seu programa electoral, no serà l’única ja que el pròxim 2012 està prevista la creació d’un nou pla de mobilitat urbana en el que s’intentaran incorporar iniciatives que disminueixin els accidents amb vehicles de dues rodes.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram