El comerç de barri serà un dels protagonistes de l’any 2018. Foto: Ajuntament

El Born Centre Cultural va ser l’escenari ahir de la presentació de l’Any del Comerç i la Cultura, que té l’objectiu de donar un nou impuls al comerç de barri durant el 2018 amb la programació de més d’un centenar d’activitats.

El programa, impulsat per l’Ajuntament i la Fundació Barcelona Comerç, contempla que els 21 eixos comercials de la ciutat siguin els protagonistes d’unes activitats que tindran com a objectiu apropar la cultura als barris i, tal com expliquen des del consistori, “convertir el teixit comercial de la ciutat n prescriptor i punt d’informació cultural per als seus veïns”.

Així doncs, les activitats que s’organitzaran, que s’aniran desgranant al llarg de l’any, inclouen diferents manifestacions artístiques i culturals. L’objectiu és obrir noves línies d’acció cultura vinculades al comerç i acostar aquest a propostes de la ciutat que fins ara el comerç no hi tenia relació.

En aquesta línia, el regidor de Turisme, Comerç i Mercats, Agustí Colom, remarca que “posar l’accent en el comerç i la cultura és posar l’accent en dues essències de la ciutat que creen identitat i contribueixen a la seva idiosincràsia”. Colom afegeix que L’Any del Comerç i la Cultura “vol visibilitzar activitats que ja es fan i altres de noves que ens permeten avançar en la col·laboració entre el comerç i la cultura”. “Que el comerç sigui també prescriptor de la cultura de la ciutat i que la cultura sigui una forma com la gent entri en contacte amb el comerç de proximitat i li doni valor”, ha conclòs el regidor.

Per la seva banda, el vicepresident de la Fundació Barcelona Comerç, Lluís Llanas, remarca que “el comerç i la cultura sempre han estat dos dels pilars bàsics de la ciutat. Fa molt de temps que intentem interrelacionar el comerç i la cultura, i estem molt satisfets que s’hagi pogut tanca”. Llanas celebra el fet que s’organitzin més de cent activitats en el conjunt d’eixos, “a més de les diferents accions que habitualment fem els 21 eixos de la ciutat i que aquest any estaran relacionades amb la commemoració”.

PROGRAMA
Entre les més de cent activitats i projectes que s’impulsaran destaquen l’Exposició ‘Barcelona, Comerç amb Personalitat’, les Jornades Europees de Comerç Urbà, les accions per incentivar la participació dels comerciants en la vida cultural, o les accions per fomentar el coneixement del comerç i la seva visibilitat. Paral·lelament, per ajudar en la dinamització dels diferents eixos comercials, alguns d’aquests programaran fins a finals d’any, i la resta l’any que ve, diferents classes magistrals de danses urbanes. Tindran una durada mínima d’una hora i hi podran participar fins a 500 persones en cada sessió.

També cal destacar altres iniciatives, com la dels concerts que oferiran en diversos mercats municipals les Escoles Municipals de Música de Barcelona; el projecte ‘Retrats de barri’, on els alumnes de diferents instituts i escoles descobriran els comerços del seu barri a través de la fotografia o les Rutes Hermesinanes, que serviran per conèixer el comerç i la cultura a través d’uns jocs de pistes liderats per uns guies caracteritzats de personatges històrics.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram