La superilla podria acabar ara als tribunals. Foto: Cristian López

El projecte de la superilla tira endavant. Aquest és el missatge que va donar el passat 12 d’abril l’Ajuntament, quan va anunciar la finalització de la prova pilot que es va posar en marxa el passat mes de setembre. La superilla, doncs, entra en funcionament de manera definitiva.

Han passat vuit mesos i, si alguna cosa es pot dir, és que la prova pilot no ha deixat ningú indiferent. Des del seu començament, una part del veïnat del Poblenou ha estat molt crític amb el projecte. De fet, la Plataforma Afectats Superilla va anunciar ahir que té la intenció de celebrar una consulta veïnal sobre el projecte i que presentarà una demanada judicial per la via contenciosa-administrativa -abans haurà de presentar una reclamació formal a l’Ajuntament demanant l’aturada del projecte-, si el consistori no fa marxa enrere. Segons els lletrats que assessoren la plataforma, la superilla no està sustentada per cap projecte ni per cap reforma del planejament urbanístic vigent. Això situaria el projecte en un terreny “alegal”. “Aquí hi ha un conflicte. O hi ha una solució amb tots els veïns, els perjudicats i els entusiasmats, o hi haurà sentències i els jutges diran què s’ha de fer”, va advertir ahir Jordi Campins, portaveu d’Afectats Superilla.

Qui veu les coses diferents és el Col·lectiu Superilla Poblenou, que reivindica la necessitat que el projecte tiri endavant per tal que “les persones puguin recuperar l’espai públic”. Al mateix temps, defensen que “la superilla s’està convertint en un corredor per a vianants on cada dia hi ha més gent”. Qui també defensa el projecte, tot i que en algun moment ha criticat “la precipitació” en la seva implementació, és l’Associació de Veïns del Poblenou. L’entitat ha celebrat ara l’anunci de l’Ajuntament de consolidar aquest disseny en la mobilitat del barri, al mateix temps que defensa que la ciutat necessita més superilles perquè els ciutadans guanyin qualitat de vida. Aquesta divisió veïnal la va constatar fa uns dies el Síndic de Greuges, quan en una nota va criticar la manca de consens a l’hora de plantejar la superilla i “la falta d’informació prèvia”. Rafael Ribó va advertir que el consens veïnal és “imprescindible” per a la instal·lació de futures superilles.

PRÒXIMS CANVIS
Deixant de banda el posicionament del veïnat, ara l’Ajuntament, que ha creat una comissió de treball amb els col·lectius relacionats i afectats per la superilla, encara reptes pendents. És per això que ha anunciat la urbanització de diferents trams i ja ha començat a col·locar nous bancs, cadires, aparca-bicis i taules de pícnic.

En paral·lel, el consistori també ha anunciat que construirà 68 nous pisos de protecció a l’àmbit central de la superilla (l’espai interior d’illa que queda entre els carrers Ciutat de Granada, Sancho d’Àvila, Roc Boronat i Almogàvers). Una altra novetat serà la urbanització de dos solars en desús d’aquesta illa central. Per últim, està previst que a finals d’any els espais d’entrada a la superilla es modifiquin amb l’ampliació de les voreres fent-les continues. En un comunicat, l’Ajuntament va defensar que està treballant en aquests “ajustos” per millorar-ne el funcionament.

CRÍTIQUES DE L’OPOSICIÓ
Per la seva banda, des del PDeCAT s’han mostrat crítics amb la decisió del govern municipal de tirar endavant el projecte. Fernando Gómez, Conseller de Districte del PDeCAT Sant Martí ha afirmat que “la intolerància del govern amb la superilla és insostenible”.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram