Janet Sanz, en un moment de la roda de premsa. Foto: Ajuntament

La reforma de l’estació de Sant Andreu és un serial que potser no es pot comparar amb el de l’estació de la Sagrera, sobretot per la seva magnitud, però que tampoc es queda curt. I és que recentment el ministre de Foment, Iñigo de la Serna, va visitar la Sagrera per anunciar l’inici de les obres dels accessos a l’estació. Una bona notícia, enmig de l’històric retard, que va anar acompanyada d’una altra no tan bona: Foment ha rescindit el contracte del projecte de la reforma de l’estació de Sant Andreu per tornar-lo a licitar, segurament, aquest estiu.

Durant la seva compareixença de la Serna va afirmar que la data de finalització, però, es manté per al 2020. El ministre va afegir que el nou contracte limitarà el projecte a “el més urgent” amb l’objectiu de descongestionar l’Estació de Sants. Per la seva banda, la responsable municipal del ram, Janet Sanz, va lamentar que un projecte “de set o vuit milions d’euros encara no hagi pogut tirar endavant”.

LA SAGRERA
Sobre la Sagrera el ministre va admetre que es tracta d’una obra “llargament demanada” i va atribuir part del retard als “problemes” que provoca que “cada pas s’hagi d’informar també en l’àmbit judicial” a causa de les demandes judicials que afecten algunes de les constructores. Tot i això va destacar l’inici de les obres dels accessos i el bon ritme amb el col·lector Prim.

Sobre la Sagrera, Janet Sanz va celebrar que les obres avancin i va admetre que s’està avançant “en la bona direcció”. Per últim va afirmar que la represa de les obres permetrà començar “a cosir barris” que ara mateix estan desconnectats entre ells.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram