Imatge digital del futur Parc del Camí Comtal, que cicatritzarà la ferida urbana provocada pel pas dels trens per la Sagrera. Barcelona Sagrera Alta Velocitat

La ferida oberta entre els districtes de Sant Andreu i Sant Martí, una fractura històrica provocada pel pas de les vies de tren per la Sagrera, continua el seu procés de cicatrització. Malgrat la crisi dels darrers anys i l’ombra allargada i fosca que suposen les retallades de la Generalitat, l’Ajuntament ha adjudicat a principis d’aquest mes les obres del gran parc que cobrirà la futura estació de la Sagrera i unirà, d’una vegada per totes, els barris de la Sagrera amb els seus veïns de la Verneda i Sant Martí de Provençals. A més, també servirà per acostar més els barris de Bon Pastor i Baró de Viver, connectant-los amb Sant Andreu mitjançant aquest parc linial.

Amb un pressupost de 1.228.800 euros (més IVA), la promotora encarregada de construir aquest gran parc serà el conglomerat empresarial format per Alday Jover Arquitectos SLP, RCR Arquitectes SLP i West 8. Tant bon punt comencin les obres, pendents encara de la finalització de la nova estació del Tren d’Alta Velocitat (TAV), el termini per acabar-les serà de 14 mesos.

PER UNANIMITAT

El projecte presentat per aquest conglomerat d’empreses va ser escollit per unanimitat pel jurat format per experts d’urbanisme i representants de les diferents administracions d’entre les cinc propostes seleccionades prèviament.

El seu disseny preveu un gran parc de quatre quilòmetres de longitud i més de 38 hectàrees de superfície. Es tracta d’un gran espai que es construirà a la llosa que cobrirà tota la infraestructura ferroviària que actualment es pot contemplar a banda i banda del pont del Treball Digne. El projecte rep el nom de Parc del Camí Comtal, i concep aquest espai com un llarg passeig amb grans zones verdes i àrees de descans i relax per als vianants.

FALTA DE COMUNICACIÓ

Sovint ocorre que les queixes veïnals recauen més en les formes com es fan les coses que no pas en el resultat final d’aquestes. Així ho han deixat palés l’Associació de Veïns de Sant Andreu de Palomar, l’AVV de Sant Andreu Sud i l’AVV Verneda Alta a través d’un comunicat de premsa.

En el text, les entitats veïnals no qüestionen el disseny escollit ni la idoneïtat del projecte. Però sí lamenten el fet que s’hagin assabentat de l’elecció del concurs mitjançant la premsa diària. En el comunicat, les tres associacions de veïns reivindiquen el seu paper dins de tot el projecte, formant part de les taules de treball participatives, aportant propostes i sumant esforços durant anys. Per això, els dol que en un moment com aquest, quan s’escull el projecte definitiu, cap dels responsables de Barcelona Sagrera Alta Velocitat (BSAV), l’empresa pública gestora de les obres de construcció de les infraestructures de l’AVE, s’hagi posat en contacte amb ells o amb els seus tècnics assessors. Les entitats lamenten que no es tracta de la primera vegada que ocórre un descuit d’aquest tipus.

Per altra banda, des de l’Ajuntament se’ls ha comunicat que fins al mes de setembre no es podran reunir un altre cop els grups de treball participatius, arran del canvi de direcció al consistori. Les associacions de veïns consideren que, malgrat la recent constitució de l’Ajuntament, és imprescindible fer una reunió el més aviat possible per tal de valorar el projecte escollit i poder-ne informar als seus associats. La resposta a aquesta reclamació, però, encara no ha arribat i, per tant, des de les entitats veïnals ja comencen a fer-se a la idea que fins al setembre no podran saber tots els detalls d’un projecte, que, per altra banda, feia temps que s’anhelava.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram