La nova estació de Rodalies de Sant Andreu. Foto: Maria Asmarat/ACN

La nova estació de Rodalies de Sant Andreu ha entrat en funcionament aquest dilluns. Ho ha fet, això sí, amb 24 hores de retard per uns problemes d’última hora en el sistema d’electrificació i en la catenària, tal com va informar Adif divendres. Sigui com sigui, els trens de les línies R2 i R11 ja circulen pel nou traçat de la Sagrera i per la nova estació andreuenca.

Aquesta matinada, cap a les cinc, ha sortit des de Granollers el primer tren de l’R2 en direcció a Barcelona i, vint minuts més tard, ha entrat finalment en servei el nou tram. Així, s’ha posat fi a quasi tres mesos d’obres durant els quals milers d’usuaris han vist alterats els seus trajectes a Barcelona.

D’altra banda, aquesta novetat també ha suposat la fi de l’estació de Sant Andreu Comtal. Inaugurada el 1854, aquesta històrica estació va deixar de funcionar per sempre el passat dia 2.

Barcelona-Granollers-Girona

Els treballs que s’han fet en aquest nou traçat han consistit en la instal·lació de 4,3 quilòmetres de vies que passen per la futura estació de la Sagrera. Això ha permès encabir la línia Barcelona-Granollers-Girona en aquesta infraestructura.

Tot plegat forma part de les obres de la futura estació de la Sagrera, que ha d’esdevenir una infraestructura intermodal on confluiran les línies de metro, Rodalies i alta velocitat. En aquest sentit, el pròxim pas previst és el del trasllat de les vies d’alta velocitat per fer-les passar per la Sagrera.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram