Un tren circulant per la nova estació. Foto: Albert Cadanet / ACN

La circulació de trens per l’interior de la nova estació de la Sagrera ja és una realitat. Onze anys després que comencessin les obres, que es van paralitzar entre el 2015 i el 2018, Adif ja ha acabat les obres que faran possible el pas dels trens per la nova infraestructura.

Des d’ahir l’R1 de Rodalies –la línia Barcelona-Mataró-Maçanet– travessa les noves vies soterrades, en un tram de gairebé dos quilòmetres que va de la rambla Prim, a tocar de Sant Adrià del Besòs, fins al pont de Bac de Roda, al barri de La Verneda de Sant Martí. Tot i això, cal recordar que a hores d’ara només s’ha acabat el 40% de tota l’obra. Des d’Adif, però consideren que la fita assolida ahir és “històrica”.

Quan tota l’estació estigui feta –no hi ha un termini concret– serà un espai de 215.000 metres quadrats amb tres plantes que permetran descongestionar la circulació de trens i ser una de les infraestructures de referència de l’alta velocitat. En el nivell inferior hi haurà vuit vies i quatre andanes pels trens regionals, per on transitaran les línies Barcelona-Mataró i Barcelona-Granollers. Al mig hi haurà un gran vestíbul amb aparcaments als extrems, mentre que a la part superior hi haurà vuit vies i quatre andanes pels trens d’alta velocitat, així com un espai logístic amb 12 vies per fer la posada a punt dels trens que han de fer un nou servei.