Els veïns volen una Meridiana amb menys cotxes. Foto: Google Maps

Un grup de veïns que viuen al voltant de l’avinguda Meridiana van sortir al carrer el passat 22 d’octubre per reivindicar una reforma d’aquesta via que la faci més humana. Els veïns i les diferents associacions de la zona demanen una pacificació que permeti reduir l’actual volum de trànsit que suporta l’avinguda.

La jornada reivindicativa es va posar en marxa a dos quarts de deu del matí amb una pedalada per la Meridiana, tot i que el temps no va acabar d’acompanyar. La pluja va provocar que algun dels actes previstos s’hagués de suspendre. Una estona més tard es van celebrar, entre un quart de dotze i la una del migdia, diferents xerrades sobre mobilitat sostenible a l’Espai Jove Garcilaso.

La reivindicació de la transformació de la Meridiana ve de lluny. De fet, el setembre del 2015 deu associacions de veïns dels diferents barris que toquen amb l’avinguda van fer públic un comunicat per “posar de relleu la problemàtica que suposa la Meridiana per als nostres barris” . En aquell comunicat els veïns apuntaven que “la Meridiana ha de deixar de ser una autopista” i apostaven perquè es “prioritzi el transport públic i la bicicleta”, ja que ara mateix l’avinguda és un “espai deshumanitzat”. Les peticions són actualment les mateixes, ja que des de llavors no ha canviat pràcticament res. És per això que descrivien, i continuen descrivint, la Meridiana com “un mur innecessari, no només metafòricament parlant, sinó un mur físic i psicològic que divideix barris per la meitat i entre ells”. Per últim, deixen clar que la seva petició és “un projecte integral per a tota l’avinguda perquè es converteixi en un revulsiu per als nostres barris i deixi de ser un problema per als veïns”.

Dos mesos més tard de la presentació del comunicat, el govern municipal va anunciar la creació d’un procés participatiu. Això va ser el novembre de l’any passat, moment en el qual la tinenta d’alcalde i responsable d’Urbanisme, Janet Sanz, va afirmar que el consistori vol que l’avinguda es converteixi en un “eix cívic de referència on el protagonisme sigui per als vianants, els espais verds i de lleure i el transport públic”.

Oleguer Méndez, responsable de mobilitat i urbanisme de l’Associació de Veïns de la Sagrera explica a Línia Sant Andreu que la comissió segueix el seu ritme però recorda que “passen els anys i no s’acaba de fer res”. “Ens agradaria veure que es fan passos endavant”, conclou Méndez.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram