Les màquines porten setmanes construint l’estació de l’AVE. J. Sugrañes

L’arribada de l’Alta Velocitat a la Sagrera va complint etapes. Si fa unes setmanes s’anunciava l’inici de la construcció de la gran estació intermodal on s’aturarà l’AVE, aquests dies s’ha començat a treballar en el gran parc urbà que naixerà del cobriment de les vies ferroviàries que travessaran la Sagrera.

Fins al moment, d’aquest parc només se’n coneixen les característiques bàsiques; serà un gran pulmó verd que ocuparà unes 38 hectàrees (repartides entre els barris de Sant Andreu, la Sagrera i Bac de Roda) i tindrà una longitut de 4 quilòmetres. A banda d’això, però, encara manca definir el seu disseny i els seus trets arquitectònics. Per aquesta raó, el consorci gestor del parc, format pel Ministeri de Foment, Adif, Renfe, l’Ajuntament de Barcelona i la Generalitat de Catalunya, va obrir a finals d’any un concurs per obtenir diferents propostes i suggeriments sobre les línies bàsiques que hauria d’incloure el parc. Finalitzat el termini de participació, un total de 22 empreses han aportat les seves idees sobre la concepció que consideren que hauria de tenir el parc, i en les properes setmanes el consorci escollirà les cinc candidatures que obtinguin millor puntuació en els apartats de solvència tècnica i econòmica.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram