A l’Eix Sant Andreu gairebé no hi ha botigues de grans marques. Foto: Arxiu

Els principals eixos comercials de proximitat de la ciutat són territori gairebé inhòspit per a les botigues de les grans cadenes i franquícies. Així ho constata l’estudi ‘Activitat comercial i ecosistema dels eixos de proximitat de Barcelona’, presentat recentment per la Fundació Barcelona Comerç, que conclou que només un 4% de les botigues d’aquests eixos són de grans cadenes. Una dinàmica gairebé idèntica a la de l’Eix Sant Andreu, on només hi ha 29 botigues de grans cadenes, el que representa un 4,3% del total.

Segons el president de la Fundació Barcelona Comerç, Salva Vendrell, els eixos comercials, tot i aquests baixos percentatges, han guanyat “atractiu comercial” per a les grans cadenes. Per la seva banda, Carles Carrasco, investigador de l’Iese i un dels autors de l’estudi, considera que la penetració actual de les grans marques als eixos comercials no representa cap problema perquè aquests puguin mantenir la seva idiosincràsia i el seu “perfil propi”.

LOCALS OCUPATS
L’estudi també mostra que a l’Eix Sant Andreu hi ha un 82% de locals ocupats (662) respecte del total de locals que admeten ús comercial. Es tracta d’una xifra inferior a la del conjunt de ciutat, que és del 86,3%. Pel que fa als locals comercials buits, n’hi ha un total de 156.

Per últim, el sector comercial amb més presència a l’eix (37,2%) és el dels serveis comercials, una categoria que engloba, entre altres, agències de viatges, bancs, escoles privades, gimnasos i acadèmies, immobiliàries, locutoris, loteries, oficines de missatgeria o perruqueries.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram