Un comboi d’FGC al seu pas per l’estació del Palau. Foto: Línia Nord

Sant Andreu de la Barca vol ser un municipi dins la zona tarifària 1 de l’àrea metropolitana de Barcelona. Així ho ha sol·licitat l’alcalde Enric Llorca, ja que en cas que s’acceptés la ciutat en la zona tarifària 1 tindria conseqüències en les butxaques dels santandreuencs, ja que veurien reduït de forma substancial el cost del bitllet per aquells usuaris que utilitzen el transport públic per dirigir-se cap a Barcelona i la seva àrea metropolitana.

La reivindicació ve de lluny i no és nova. Segons l’alcalde Enric Llorca “quan es va implantar el sistema d’integració tarifària i Sant Andreu de la Barca va quedar inclosa a la zona 2 ja ens van dir que amb el temps passaríem a ser zona 1”. Després de temps d’espera, Sant Andreu de la Barca vol entrar de ple en la zona tarifària 1 perquè “durant aquest temps hem estat pacients i curosos fins a fer ara aquesta reivindicació”, apunta l’alcalde.

UN BITLLET MÉS BARAT
El benefici més directe per als santandreueuncs si finalment la ciutat passa a la zona tarifària 1 de la zona metropolitana serà en el preu del bitllet. Actualment, l’abonament de 10 viatges de la zona 1 té un cost de 9,95 euros i la zona 2, on ara mateix es troba Sant Andreu de la Barca, és de 19,60 euros. L’alcalde Llorca assegura que “amb una rebaixa del cost del bitllet aconseguirem que moltes més persones puguin agafar el transport públic pels seus desplaçaments. Si no, estem afavorint l’ús del transport privat, ja que per a una família de 4 membres, és més barat que fer-ho en transport públic des de les estacions de Ferrocarrils”.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram