B-40

Tram carretera B-40. Foto: Josep Ramon Torné/ACN

L’acord de pressupostos de la Generalitat entre ERC i el PSC contempla la construcció d’un nou tram del Quart Cinturó, el de la B-40 que donaria continuïtat al que ja està previst que uneixi Abrera i Terrassa, passant per Olesa. Si totes les obres projectades s’acaben, la connexió entre el Montserratí i el Vallès Occidental s’allargaria també fins a Sabadell.

D’altra banda, els pressupostos de l’Estat van donar llum verda al tram entre Olesa de Montserrat i Viladecavalls amb una injecció de 33 milions d’euros per poder acabar el túnel que unirà les poblacions. Amb tot, es tracta d’una carretera amb més de 15 anys de retard, sense comptar les promeses anteriors.

Jordi Martínez, regidor de Mobilitat i Transport d’Olesa, recorda que la unió entre el Montserratí i el Vallès Occidental comportaria “beneficis tant per als particulars com a nivell empresarial”. A més, al·lega que en el tram que més els afecta “està tot a mig fer” i cal que es compleixi allò acordat.

Pel que fa a la connexió entre Terrassa i Sabadell, en canvi, considera que caldria promoure “una xarxa orbital de tren o transport públic”. I expressa que comprén les crítiques ecologistes.

L’alcalde d’Abrera, Jesús Naharro, en canvi, creu que el projecte pel tram entre les capitals del Vallés Occidental “recull una mobilitat responsables i sostenible” per evitar que el trànsit passi pel mig dels municipis.

Pel que fa a la construcció del túnel que connecta el Montserratí i el Vallés Occidental, Naharro opina com Martínez i declara que “aquest compromís d’inversió és important per a Abrera”.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram