Treballadors Seat

L’expedient afectarà almenys 850 treballadors de Martorell. Foto: ACN

La direcció de Seat ha plantejat als sindicats l’aplicació d’un nou expedient de regulació temporal d’ocupació (ERTO) des d’aquest mateix mes i fins al 23 de desembre, tal com van anunciar els representants dels treballadors divendres passat en un comunicat. La mesura afecta almenys 850 treballadors de la fàbrica de Martorell i està motivada, un cop més, per l’escassetat de semiconductors que ha deixat la indústria de l’automoció contra les cordes des de fa mesos.

850 treballadors de la planta de Martorell es veuran afectats per l’aplicació de l’ERTO

Segons van detallar els sindicats, la proposta de la direcció és suspendre el torn de nit de la línia 2 de la planta martorellenca, que produeix el Cupra Formentor i el Seat León. També preveu l’eliminació de les jornades addicionals previstes per aquest setembre. L’ERTO s’aplicarà inicialment de forma voluntària amb les condicions pactades en la negociació.

Queixes dels sindicats

Tot i que, en el comunicat signat conjuntament per CCOO i UGT, els representants sindicals es mostren comprensius amb la situació provocada per l’anomenada crisi dels xips, sí que critiquen el paper que està tenint Volkswagen en aquest context. “Hem traslladat la crítica per la més que deficient gestió d’aquesta crisi que està fent el grup Volkswagen”, diu el text, si bé afegeix que esperen que la cosa canviï amb el nou president Oliver Blume, que ocupa el càrrec des del passat dia 1.

D’altra banda, els sindicats també han posat en qüestió la data d’inici d’aplicació del nou expedient. “Entenem que el possible termini per començar la vigència de l’ERTO és precipitat”, lamenten des de CCOO i UGT, que consideren que “no dona temps a gestionar tota la mobilitat que directament i indirecta provoca un ERTO d’aquestes característiques”.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram