Protesta Nissan Sant Andreu

La plantilla de Nissan Sant Andreu, en una imatge d’arxiu. Foto: Línia Nord

El procés de reindustrialització de les fàbriques de Nissan a Catalunya continua complicant-se, i aquesta vegada el focus se situa a la planta de Sant Andreu de la Barca. Els propietaris d’aquesta nau s’han volgut desmarcar de la reindustrialització per buscar una alternativa pel seu compte, obligant així a “moure tot el puzle”, tal com diu el delegat sindical de CCOO a la fàbrica santandreuenca, Bruno Alcázar. Això sí, Alcázar confia que la decisió es pugui revertir: “Encara hi ha negociacions i, per tant, encara hi ha esperança”, assegura.

Segons els plans de reindustrialització, el hub d’electromobilitat –liderat per QEV Technologies i per Btech, empresa amb seu a Martorell– havia d’ocupar la nau de Sant Andreu, a més de la fàbrica de la Zona Franca. Amb les darreres novetats, però, al hub se li ha ofert la planta de Montcada i Reixac, on havia d’anar l’empresa de motos elèctriques Silence, que acabaria anant a la Zona Franca. Aquest moviment no convenç el fundador i conseller delegat de Silence, Carlos Sotelo, que ha dit recentment que les negociacions de la mesa de reindustrialització estan en un moment “molt delicat”, segons recull l’ACN.

Per a Alcázar, tot plegat suposa un “pas enrere” i lamenta la situació, sobretot tenint en compte que “Sant Andreu era la planta que tenia el futur més assegurat”. “Pensàvem que ho teníem fet i de cop ens trobem això”, reflexiona. Tot i que recorda que tots els treballadors de Nissan a Catalunya s’hauran de recol·locar a alguna de les tres fàbriques, reconeix que “tothom vol quedar-se a la seva planta”.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram