L’estació de Martorell-Enllaç. Foto: Arxiu

El Ple Municipal celebrat el passat dilluns dia 19 va aprovar per unanimitat una moció, presentada pels grups municipals d’ERC i PDeCAT, que reclamava l’entrada de Martorell a la zona tarifària 1 del transport públic i la construcció de l’estació intermodal.

Actualment, de les quatre estacions que hi ha a la població, una -la de Martorell Vila-Castellbisbal- pertany a la zona 2, mentre que les altres (Martorell Enllaç, Martorell Central i l’estació de Renfe) pertanyen a la zona 3. Aquest punt va ser un dels més tractats al Ple, ja que la gran diferència entre els preus d’una zona i de l’altra provoca una desigualtat entre veïns pel fet de viure en barris diferents.

Pel que fa a la construcció de l’estació intermodal, Martorell reclamarà al Ministeri de Foment del govern espanyol que finalitzi les obres, previstes des de fa més de deu anys, per construir un enllaç directe entre l’estació de Renfe Rodalies i la de Martorell Central, de FGC.

El regidor de Mobilitat, Lluís Esteve, assegura que, des de la construcció de l’estació de Martorell Central, “l’objectiu era crear una única estació intermodal amb un intercanviador entre els dos serveis ferroviaris, connectant amb l’autobús urbà i interurbà”.

Un dels punts de la moció contemplava la reducció de l’impacte acústic dels barris de Camí Fondo i Can Carreras. En aquest sentit, el portaveu del PSC, Lluís Tomàs, va proposar una esmena (aprovada per unanimitat) per incloure també el barri de Can Cases, un dels més afectats per la contaminació acústica, ja que hi passen els trens tant de Renfe com de Ferrocarrils.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram