La línia Llobregat-Anoia registra 68.000 passatgers diaris. Foto: Arxiu

El Baix Llobregat i el Vallès estaran units pels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), després que Territori i Sostenibilitat hagi licitat la setmana passada la redacció del projecte bàsic de perllongament de la línia Llobregat-Anoia, que preveu la construcció de tres estacions noves, una de les quals estarà situada a Gràcia i farà d’intercanviador amb la línia del Vallès.

El conseller de Territori, Josep Rull, ha assegurat que aquesta és “una de les actuacions més rellevants en transport públic que desenvoluparà la Generalitat”, i que “tindrà una alta rendibilitat econòmica i social”.

La prolongació d’aquesta línia constarà de dos túnels independents de 6,7 metres de diàmetre que s’executaran mitjançant tuneladora i tindrà un cost de 321 milions d’euros.

Amb el perllongament quedaran connectades les línies Llobregat-Anoia i Barcelona-Vallès i els usuaris de la línia Llobregat-Anoia d’FGC tindran un accés més directe cap al centre de Barcelona. En total, es preveu beneficiar més de 19 milions de viatgers anuals, inclosos els usuaris actuals de la línia Llobregat-Anoia, els quals són més de 68.000 usuaris al dia.

Actualment, la línia Llobregat-Anoia d’FGC té en servei 98 quilòmetres i comprèn 42 estacions, amb una demanda de 23 milions de viatgers anuals. Connecta les comarques del Bages, l’Anoia i el Baix Llobregat amb la ciutat de Barcelona, on ara compta només amb dues estacions –Magòria-La Campana i Plaça Espanya–.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram