La ministra de Transports, de visita a l’estació de Renfe de Martorell. Foto: Ajuntament

Que la fàbrica de Seat a Martorell estigui connectada amb la frontera francesa amb vies d’ample internacional el 2024, “com a molt tard”. Aquesta és la voluntat del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (Mitma), segons va assegurar la ministra Raquel Sánchez el 27 de juny, en una visita a les obres del corredor mediterrani entre Martorell i Castellbisbal on va travessar el renovat túnel de Costablanca.

En aquesta mateixa visita, Sánchez va anunciar que enguany es licitarà l’estudi informatiu per fer la variant ferroviària de Martorell per a mercaderies. També va avançar que les obres del corredor mediterrani a Catalunya s’acabaran el 2026, quan s’enllesteixi la connexió entre Almeria i França.

L’estada de la ministra a Martorell es va produir amb la polèmica per les inversions de l’Estat a Catalunya com a teló de fons. En aquest context, Sánchez va afirmar que un de cada tres euros invertits en el corredor mediterrani des del 2018 s’havien destinat al tram català. També va recordar que el túnel de Costablanca estava en desús des dels anys 80 i va defensar la importància de recuperar-lo, tenint en compte que és “una peça crítica del que anomenem Porta d’Europa”.

La T-Mobilitat avança

Aquesta no és l’única bona notícia que ha rebut Martorell últimament en matèria de transport. Una demanda històrica el municipi, la T-Mobilitat, ja es pot fer servir a les estacions d’FGC de Martorell Enllaç, Martorell Central, Abrera, Olesa de Montserrat, Sant Esteve Sesrovires i totes les de les zones 2 i 3 de les línies Barcelona-Vallès i Llobregat-Anoia.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram