Un tren de l’R4 a l’estació de Renfe de Martorell. Foto: Mar Martí / ACN

Els trens de la línia R4 de Rodalies tornen a circular entre Martorell i Sant Sadurní d’Anoia des d’ahir. El servei s’ha restablert després de gairebé cinc mesos d’obres, que s’han centrat a adequar el túnel de Martorell als estàndards europeus, un pas imprescindible per construir el Corredor Mediterrani. Els treballs han acabat un mes més tard del previst: havien d’estar enllestits el 15 de novembre i no ho han estat fins al 13 de desembre.

“El túnel de Martorell és el primer pas d’una operació molt més ambiciosa que denominem La porta d’Europa”, va dir ahir el comissionat del govern espanyol per al Corredor Mediterrani, Josep Vicent Boira, que va visitar l’estació de Renfe del municipi. Ara, queden pendents dues grans actuacions més: “la implantació del tercer fil des de Tarragona fins a Castellbisbal i els treballs del túnel de Castellbisbal”, va dir Boira, tal com recull l’ACN. D’aquesta manera, segons va detallar, Barcelona i Tarragona ja estaran connectades amb ample de via europeu l’any 2023.

ADEU AL BUS LLANÇADORA
La culminació de les obres entre Martorell i Sant Sadurní ha posat fi a una situació que perjudicava molts martorellencs des del passat 25 de juliol. Durant tots aquests mesos, els usuaris que agafaven l’R4 en sentit Sant Vicenç de Calders han hagut de fer servir un autobús llançadora per fer el tram fins al municipi de l’Alt Penedès. Adif va posar a disposició dels passatgers aquest bus com a alternativa al tren, una solució provisional que feia el trajecte més llarg i pesat.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram