La ròtula Abrera-Martorell-Esparreguera. Foto: Santi Carbonell

D’ençà que la Generalitat de Catalunya va aprovar el Pla Territorial Metropolità (PTM), l’any 2010, i va iniciar la redacció del Pla Director Urbanístic Infraestructures (PDU), conegut més popularment com la ròtula Martorell-Abrera-Sant Esteve, han aparegut divergències entre els pobles que conformen la zona nord del Baix Llobregat. Mentre Martorell, Sant Esteve Sesrovires i Esparreguera ho veuen com una gran oportunitat, Olesa de Montserrat mostra més reticències i, en el cas d’Abrera, oposició.

Aquest projecte preveu ordenar el ventall de carreteres i vies de tren que travessen la zona. El PTM ordena els assentaments urbans, els espais naturals i les inversions en mobilitat. Una de les prioritats és la connexió dels túnels de la B-40 amb el Vallès i el pas de l’eix transversal ferroviari. “És una gran oportunitat per a tots. El projecte preveu una ròtula metropolitana alliberant l’espai i millorant els assentaments urbans”, diu l’alcalde Martorell, Xavier Fonollosa.

Des de Sant Esteve Sesrovires, l’alcaldessa Carme Rallo creu que “l’accessibilitat” al seu municipi “serà molt millor, com la relació entre els municipis afectats”. A Esparreguera, el pla es perfila “com una gran oportunitat”, com afirma l’alcalde Eduard Ribas, però “no resol què ha de passar amb l’aeri Esparreguera-Olesa”.

Precisament a Olesa, l’alcaldessa Pilar Puimedon demana “respectar les zones protegides”, mentre que Abrera s’hi oposa frontalment. L’alcalde Jesús Naharro afirma que “el projecte no és beneficiós per a Abrera”.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram