Foto: Karim Adduchi

El dissenyador martorellenc d’adopció Karim Adduchi continua despuntant en el món de la moda internacional. Després d’adjudicar-se el segon premi del Vogue Fashion Prize 2020 (una recompensa de 50.000 dòlars), l’artista i modista Adduchi no només s’ha convertit en un referent del talent àrab sinó que ha amplificat la seva influència arreu del món.

Prova d’això és el reportatge que li ha dedicat Het Parool -el rotatiu amb més influència als Països Baixos- on assegura que “el 2021 serà un any en què els somnis es facin realitat”. Als 32 anys, l’artista i modista Adduchi està afincat a Amsterdam, i es troba a la llista Forbes 30 Under 30, a la llista europea i a l’Orient Mitjà. I comparteix el lideratge mundial amb Mohamed Benchellal, guanyador del Vogue Fashion Prize 2020.

“EXTRAORDINÀRIA ARTESANIA MARROQUINA”
El rotatiu assegura que “el guardó -Vogue Fashion Prize 2020- ha marcat un nou pas en la seva ja reeixida i especial carrera”, sobretot a l’hora de “posar en relleu la dona berber i l’extraordinària artesania marroquina” amb la intenció de “connectar la gent i construir ponts entre cultures”.

El mateix Adduchi assegura que “no soc el dissenyador àrab mitjà, no faig vestits brillants, el meu treball és molt personal. El jurat de Dubai va quedar encantat per l’aspecte sostenible del meu segell, però sobretot pel fet de seguir sent fidel a les meves arrels en treballs més comercials”. Avança que el mes de març a París sortirà a la venda els nous models.

El 2020 va ser molt profitós per Adduchi. Coincidint amb la pandèmia, va fabricar en solitari 5.000 màscares facials per al refugi de persones sense llar i va enviar 200 dibuixos sobre tela a famílies dels Països Baixos, Xina, Amèrica, Espanya i l’Orient Mitjà que s’havien registrat a través de les xarxes socials de la seva fundació.

UN NOU PROJECTE A LA VISTA
Actualment, el martorellenc es troba totalment implicat amb el seu projecte “Vestits de l’Edat d’Or”, per al qual està bussejant als dipòsits del Rijksmuseum i el Museu d’Amsterdam, per acabar interpretant-lo. A més, en col·laboració amb la ciutat d’Amsterdam, imparteix tallers creatius a nens de famílies de l’Oest, l’Est i el Nord amb pocs ingressos.

La seva clientela es troba principalment fora d’Europa: al Japó, Amèrica, el Marroc i l’Orient Mitjà. “Els meus clients sempre són molt privats, no publico fotos, ni tan sols els dissenys. Això és molt agraït”, assegura.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram