consol japonès

El cònsol del Japó a Barcelona va assistir a la cerimònia d’introducció del japonès a l’institut. Foto: Caterina Tallón / ACN

Des d’aquest curs, Catalunya compta per primera vegada amb l’ensenyament oficial del japonès a secundària. Quatre instituts de Sant Andreu de la Barca, Martorell, Figueres i Barcelona han començat a impartir oficialment classes de japonès als alumnes de primer i segon d’ESO.

A l’institut Montserrat Roig de Sant Andreu de la Barca 60 alumnes de segon han apostat per cursar l’optativa durant el primer trimestre. En el cas de l’institut Joan Oró de Martorell, per exemple, faran l’assignatura 10 alumnes de primer d’ESO.

La iniciativa s’ha dut a terme a petició dels instituts amb l’assessorament de la Fundació Japón i el treball conjunt amb el departament d’Educació.

Tal com explicava la directora de l’institut Montserrat Roig de Sant Andreu, Yolanda Cárdenas, “l’experiment està tenint molt bona acollida” i és probable que el curs vinent s’estengui als alumnes de tercer d’ESO

Visita del cònsol del Japó

Per celebrar la fita de l’arribada del japones com a optativa, l’institut Montserrat Roig va convocar una cerimònia al Teatre Núria Espert de Sant Andreu. A l’acte, van assistir el cònsol del Japó, membres de la Fundació Japón i representants del departament d’Educació.

Yasushi Sato, cònsol del Japó a Barcelona, va expressar que fets com aquest consoliden les relacions internacionals entre Catalunya i el Japó. A més, Satova dir que “els infants són el futur i la base de qualsevol relació entre els dos països”.

Per la seva banda, la directora de la Fundació Japón, Keiko Morito, explicava que l’entitat s’ha encarregat de formar els docents que des d’aquesta tardor imparteixen japonès als instituts. Així mateix, va manifestar la importància “d’obrir horitzons en aquest món tan competitiu”.

El director general d’Innovació Educativa va declarar a l’ACN que “es tracta d’una iniciativa pionera a l’estat espanyol” que va començar a caminar fa un any com a prova pilot a l’institut Alexandre Deulofeu de Figueres i que s’ha estès a altres tres centres de secundària. Cuevas remarca que la configuració del sistema educatiu permet que “aquest tipus d’iniciatives que venen des de baix” puguin tirar endavant. La cerimònia celebrada al Teatre Núria Espert va finalitzar amb un taller de taiko (tambor japonès), amb l’objectiu que els alumnes es familiaritzin amb la cultura del país asiàtic.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram