Ferrocarrils ha reduït la freqüència de pas dels seus trens. Foto: FGC

El Montserratí continua adaptant-se a les conseqüències de la crisi del coronavirus. A hores d’ara, tothom té clar que una de les claus per frenar la propagació del Covid-19 és reduir tant com sigui possible els desplaçaments. És per això que, en alguns municipis de la zona, ja s’ha previst la reducció del servei de bus urbà i interurbà. És el cas de Martorell, on a partir de dijous només circularà la línia L1 i ho farà al 33%, o d’Abrera, on el servei que ofereix la Hispano Igualadina funciona només en un terç de la seva capacitat.

A més, des d’aquest dimarts, la línia Llobregat-Anoia de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha disminuït la seva freqüència de pas. A les hores punta, passa un tren cada hora a la línia S4 (Olesa de Montserrat) i dos trens cada hora a l’S8 (Martorell).

ZONES BLAVES GRATUÏTES
Quant al transport privat, el coronavirus també ha tingut el seu impacte. D’entrada, està prohibit que un vehicle circuli amb més d’un ocupant, excepte que es faci per causes justificades. Però, a banda, i continuant amb l’objectiu de reduir al màxim la mobilitat, alguns ajuntaments del Montserratí han fet un pas més enllà. És el cas de Sant Andreu, Olesa i Esparreguera, que han establert la gratuïtat de les zones blaves per tal que els conductors no hagin de sortir a moure els seus vehicles i, alhora, perquè el personal que regula aquests aparcaments pugui quedar-se a casa.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram