AP-7 Martorell

L’objectiu de les obres és ampliar la capacitat de l’autopista. Foto: Arxiu

El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana ha adjudicat per 2,77 milions d’euros la redacció del projecte per ampliar a quatre carrils l’autopista AP-7, des de la connexió amb la carretera B-23 fins a l’enllaç amb Martorell.

El nou carril s’allargarà durant 9 km, les obres tenen un pressupost estimat de 94 milions d’euros i s’inclouen dins el programa d’actuacions per a la millora de la funcionalitat i l’accessibilitat de l’AP-7, impulsat pel govern espanyol.

Més trànsit, més accidents

L’objectiu de les obres és ampliar la capacitat de l’autopista, sobretot després que el setembre de 2021 deixés de ser de pagament. Des de l’aixecament de les barreres, el trànsit a l’AP-7 s’ha incrementat en un 40%.

Amb l’augment de vehicles, les conseqüències pel que fa a sinistres també s’han intensificat. El Servei Català de Trànsit informava que durant el primer any d’obertura dels peatges els morts a l’AP-7 s’havien duplicat, de 12 a 25 vides perdudes.

A més, es calcula que cada dia hi ha uns tres grans embussos a l’autopista, la major part provocats per accidents de trànsit, fet que es vol reduir amb l’ampliació del quart carril en diferents trams.

De fet, la redacció del projecte se suma als avenços per construir el quart carril de l’AP-7 als enllaços entre els municipis de Martorell i Vilafranca del Penedès i entre Montornès del Vallès i Sant Celoni.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram