Un tram de l’autovia A-2, en una imatge d’arxiu. Foto: Àlex Recolons/ACN

L’Ajuntament de Collbató preveu presentar al·legacions al projecte de reforma de l’autovia A-2 entre Igualada i Martorell que ha sotmès a informació pública el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (Mitma) aquest mes d’abril. Tot i que finalment s’ha descartat l’ampliació de la via que hauria afectat habitatges i finques del poble, els plans del Ministeri inclouen la creació d’una variant que des del principi ha rebut l’oposició municipal.

L’alcalde Miquel Solà alerta que, si tirés endavant aquest projecte, “la serra de Can Dolcet quedaria travessada per un traçat d’uns sis quilòmetres”, afectant terrenys agrícoles i forestals i passant molt a prop del barri de Can Dalmases. El batlle posa en dubte la necessitat de fer aquesta intervenció i recorda que, en cas d’haver-la de fer, l’opció que defensa el municipi és el soterrament, una idea que el Ministeri ha descartat. Solà lamenta que des de Madrid tirin endavant “sense tenir en compte el territori” i qüestiona que, en un context “d’emergència climàtica”, es plantegin canvis que suposaran “augmentar el trànsit rodat de mercaderies”.

A nivell global, el projecte del Mitma farà que l’A-2 passi de tenir dos carrils per sentit a tenir-ne tres entre Igualada i Martorell. En el cas de Collbató, això només comportarà l’augment d’un carril, perquè ara en té tres de pujada i dos de baixada. Sigui com sigui, el problema, tal com subratlla Solà, és que el municipi ja té una “fractura” (la del traçat actual, que travessa el nucli urbà) i, amb la variant plantejada, en tindria una altra. És per això que el consistori treballarà en les al·legacions que poden aturar els plans de Madrid.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram