monbus

Autobús de Monbus. Foto: Jaime Collado/Arxiu

Ja fa temps que els ajuntaments d’Abrera, Esparreguera i Olesa de Montserrat demanen millores en les seves respectives línies d’autobús en direcció a Barcelona, després d’haver recollit les queixes dels usuaris i les incidències més recurrents. Per tot plegat, la Generalitat ha informat que aviat començarà una auditoria per avaluar les mancances del servei de Monbus. Tot i que la línia d’autobús Esparreguera, Abrera i Barcelona es va reforçar el mes de setembre -amb el qual s’esperava que hi hagués una millora tangible del servei-, els usuaris mantenen les queixes que hi havia abans de l’ampliació.

Per tant, les demandes principals que fa la ciutadania des de fa anys són que es compleixin els horaris -a vegades ni tan sols passen els busos-, que es faciliti la comunicació amb la companyia per poder fer consultes o reclamacions i ampliar l’oferta actual de places. Problemes que també es repeteixen en el cas d’Olesa de Montserrat.

De fet, la concessió la línia Manresa-Barcelona, que passa per Olesa, acaba el 2024. És per això que l’Ajuntament demana que a la nova licitació del servei es prioritzi l’excel·lència, la puntualitat, la informació i atenció als usuaris i una major freqüència, en comptes d’un preu més baix. A més, des del consistori recorden que el 2017-2018 ja van haver de fer una auditoria a Monbus per les mancances del servei, que encara continuen.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram