tunel b-40

El túnel de Voltrera de la B-40 uneix les dues comarques. Foto: X @oscar_puente_

El tram de la B-40 entre Olesa de Montserrat i Viladecavalls, al Vallès Occidental, entrarà en funcionament el pròxim 16 de febrer. Així ho ha anunciat el ministre de Transports i Mobilitat Sostenible, Óscar Puente, a través de la xarxa social X, on ha afirmat que es tracta d’una “obra clau per a la mobilitat del Baix Llobregat i el Vallès Occidental” i que unirà “els principals motors industrials de Catalunya”. Precisament, la gran novetat de l’obra és l’obertura del túnel de Voltrera, que es troba en el terme municipal d’Abrera i que uneix les dues comarques.

El tram que s’inaugura es tracta d’un ramal d’uns sis quilòmetres, dels quals 1,3 són en túnel. La inauguració d’aquesta part de la B-40 acaba amb pràcticament 15 anys d’execució, ja que els treballs han patit períodes d’aturada en aquest temps. És per això que els alcaldes han celebrat la seva arribada. Jesús Naharro, batlle d’Abrera, ha declarat que “la posada en marxa d’aquesta infraestructura és molt important i estratègica, reclamada des de fa molt de temps”.

Per la seva banda, Jordi Parent, alcalde d’Olesa de Montserrat ha explicat que “fa molt temps” que esperen aquesta obertura que unirà les dues comarques. “A banda de la millora de la mobilitat que representa per als veïns, per a la indústria és una molt bona notícia”, ha afegit.

Anys d’espera

L’estrena d’aquest tram de la B-40 suposa culminar la unió entre Abrera i Terrassa, ja que havien acabat, per una banda, les intervencions entre Olesa de Montserrat i Abrera i, per l’altra, entre Viladecavalls i Terrassa. En total són 13,2 quilòmetres d’autovia.

El Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible ha invertit un total de 250,1 milions d’euros per acabar aquest projecte entre Olesa de Montserrat i Viladecavalls. El maig de 2022 es van reprendre els treballs que han permès acabar-lo, després que el 2019 es detectessin lliscaments en obra ja construïda i que van suposar un nou endarreriment.

Es tracta d’una infraestructura en marxa des de 2009 i que ha patit diversos ajornaments. El 2010 es van aturar les obres i es van reprendre entre 2015 i 2016, amb diferents graus d’execució en aquests vuit anys. Durant aquest període també s’ha canviat el calendari per a la posada en funcionament, amb diferents anuncis de possibles dates.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram