SEAT MARTORELL

Vehicle a la fàbrica de Seat de Martorell. Foto: Seat

El 22 de febrer de 1993, ara fa 30 anys, s’inaugurava la planta de Seat a Martorell. L’empresa havia decidit traslladar la producció de l’antiga fàbrica de la Zona Franca a Barcelona, en marxa des de 1953, a 30 quilòmetres de la capital.

Des de llavors, a la seu de Martorell s’han produït més de 12 milions d’automòbils de 45 models diferents, que s’han venut a més de 70 països d’arreu del món. De fet, l’any passat el 83% dels cotxes que van sortir d’aquestes instal·lacions van ser exportats.

Ara per ara, la planta de Martorell aglutina a 12.000 treballadors i té una superfície de 2,8 milions de metres quadrats, el que equivaldria a 400 camps de futbol. Durant els 30 anys d’història els models més fabricats han sigut el Seat Ibiza, la família León i el Seat Córdoba. A més, per la part del Grup Volkswagen també s’ha fet l’Audi Q3 i l’Audi A1. Actualment, el CUPRA Formentor és el cotxe que més es produeix.

La transició elèctrica

El canvi de combustió a electrificació és la transformació més important que ha afrontat mai la planta de Martorell. La inversió total és de 3.000 milions d’euros i implica totes les àrees.

L’objectiu és que l’any 2025 la fàbrica produeixi vehicles totalment elèctrics per a les diferents marques del Grup Volkswagen. La transició va en la línia de l’aposta de Seat per l’electrificació arreu de l’Estat a través del projecte Future: Fast Forward.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram