Any nou, vida nova. Aquest és el mantra que s’estan repetint els botiguers a les rebaixes d’hivern que van arrencar diumenge dia 7, després de la ressaca d’un Nadal que sembla haver cobert les seves expectatives i que ha fet oblidar, en part, uns mesos finals del 2017 inestables per la situació política.

Així ho expressa el secretari general de l’Agrupament de Botiguers i Comerciants de Catalunya (ABC), Emiliano Maroto, que malgrat que no té encara dades definitives xifra l’increment de les vendes de Nadal “entre el 4 i el 5%”. “Ha estat bastant positiva”, resumeix, i celebra que gràcies a aquesta millora dels resultats “s’ha recuperat la caiguda de l’octubre” provocada per la tensió política arran de l’1-O.

De tota manera, cal seguir treballant per sortir del sotrac. En aquest sentit, els comerciants fan gala de la seva tenacitat i tornen a posar tota la carn a la graella per vendre més a les rebaixes, fent bona aquella dita que resa que “al mal temps, bona cara”. Literalment. I és que les baixades de temperatures poden ajudar a vendre més roba d’abrigar, la qual no havia tingut sortida a causa de la tardança en l’arribada del fred, cosa que ha generat que hi hagi molt estoc.
És per aquesta raó que els comerciants tenen motius per ser optimistes. De fet, Maroto augura que vendran un 4% més a les rebaixes respecte de l’any passat.

Unes rebaixes que van arrencar de manera oficiosa el 7 de gener, ja que la nova llei de comerç no estableix un inici normatiu de la campanya i permet fer descomptes al llarg de tot l’any. Com cada any, hi ha hagut polèmica amb les grans cadenes que han avançat els descomptes, tot i que Maroto treu ferro a la situació. “Han avançat les rebaixes les grans marques, però a la resta de comerços hi ha consens pel dia 7”, diu. Sigui com sigui, Maroto defensa amb fermesa les dates tradicionals d’inici de les rebaixes. El temps dirà si els consumidors van en la mateixa direcció.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram