La Sindicatura de Comptes va publicar a principis de mes un extens informe sobre la gestió econòmica de l’Ajuntament. A l’estudi, l’oficina detecta 19 irregularitats comeses durant l’exercici del 2014 i hi fa recomanacions al respecte.

Entre algunes de les anomalies detectades hi ha la manca d’una relació de llocs de feina i d’un document de la plantilla de personal amb el total de les seves retribucions, “una sèrie de complements retributius” per al personal funcionari i interí del consistori que no estan contemplats per la “legislació bàsica de l’Estat”, la contractació “de forma directa i al marge de qualsevol procediment de contractació” dels serveis de telefonia o la prestació del servei de retirada de vehicles de la via pública “sense contracte administratiu”, entre altres.

Alguna de les recomanacions que ha fet la Sindicatura de Comptes són l’elaboració d’una relació de llocs de treball de l’administració o que les petites adjudicacions de serveis que es facin tinguin el seu contracte preceptiu.

Un informe que no ha trigat a generar polèmica. El portaveu del grup municipal d’ERC, Jordi Albert, va dir a Ràdio Sant Andreu que “cal assumir responsabilitats” després de la publicació d’aquesta informació.

Per la seva banda, des de l’Ajuntament s’han afanyat a remarcar que l’òrgan fiscalitzador “no ha extret cap il·legalitat”. En una carta de l’alcalde Llorca enviada a la Sindicatura –i que s’inclou a l’informe–, però, el batlle reconeix “les diverses mancances i dèficits” i assegura que ja han posat “fil a l’agulla” per poder regularitzar-les.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram