Seat volia traslladar 50 empleats del Prat a Martorell. Foto: Arxiu

Davant del trasllat de personal de Seat a la comarca, els sindicats han denunciat que el motiu que 31 empleats de Seat Componentes del Prat vinguin a Martorell és “omplir un buit de treballadors durant uns mesos”, tal com explica a Línia Nord Rubén González, secretari general de CGT a Seat Martorell.

“A Martorell hi havia 200 persones contractades temporalment que havien de fer fixes” però, en lloc d’això, “se’ls va fer fora”, recorda. Aleshores, Seat “en va contractar 160 més i la resta els va voler suplir amb els empleats del Prat”. “Ens porten d’aquí cap allà i no compleixen la legislació”, lamenta González. “Som esclaus del segle XXI”, sentencia.

I és que finalment seran 31 els treballadors que es traslladaran a la planta que Seat té a Martorell des de la fàbrica que l’empresa té al Prat. D’aquests, cinc ho han fet de manera voluntària. L’objectiu inicial de Seat era traslladar forçosament una cinquantena de treballadors.

Davant d’aquesta mesura, els sindicats van decretar una vaga indefinida el 7 de gener, que va anar seguida de diversos dies de reunions amb la companyia. La vaga es va desconvocar el dia 12 de gener, després de pactar unes altres condicions: només vindran 31 treballadors a Martorell, els quals començaran la seva activitat demà dia 21 i romandran a la planta fins a l’1 d’octubre, com a màxim.

Per la seva banda, els empleats de la planta pratenca han reprès la vaga només per als caps de setmana, després que l’empresa els reclamés concessions que “sobrepassen les condicions negociades”, segons afirmen els treballadors.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram