Pas inferior

Ubicació del futur pas inferior sota l’AP-7. Foto: Adif

El Ministeri de Transports ha formalitzat el contracte d’un estudi que ha d’estudiar les alternatives per ampliar la capacitat de la línia R4 entre Martorell i Castellbisbal. També està previst que l’informe resultant analitzi la millora de l’estació de tren martorellenca. El contracte ha estat signat amb l’empresa Saitec per un import de prop d’un milió d’euros.

Ara, la companyia té un període de 30 mesos per elaborar aquest estudi, que s’emmarca en l’actualització del Pla de Rodalies de Catalunya 2020-2030.

Nou pas inferior a l’AP-7

Per altra banda, Adif va començar el 10 d’octubre les obres per construir un nou pas inferior a sota de l’autopista AP-7, a l’altura de Castellbisbal, al costat del que actualment dona servei a l’R4. Aquest pas concret compta amb tres vies convencionals que ara cal adaptar als requisits de l’amplada estàndard internacional.

Pel que fa al nou pas que s’ha de construir, les dues vies que s’hi faran també estaran adaptades a l’ample internacional. Una vegada finalitzin les obres, hi haurà quatre vies adaptades a través de les quals s’ampliarà la capacitat operativa d’un punt amb molt de trànsit ferroviari i que és conegut com la Porta a Europa. De fet, l’execució d’aquestes obres forma part del desenvolupament del Corredor Mediterrani.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram