Reunió entre l’Ajuntament d’Abrera i el Ministeri de Foment. Foto: Ajuntament

Estar envoltat i travessat per diverses vies interurbanes afavoreix la bona connexió d’un municipi, sí, però també té un impacte negatiu que Abrera ja fa temps que nota i que tem que empitjori amb futurs projectes. Sobretot si aquests projectes, tal com lamenta l’alcalde Jesús Naharro, s’elaboren sense tenir en compte les poblacions afectades.

“La Generalitat ens ha ignorat a l’hora de plantejar el Pla d’infraestructures de la ròtula Martorell-Abrera”, denuncia Naharro, citant l’exemple que més el preocupa. El batlle adverteix que aquest pla “faria trontollar Abrera” i que, si tirés endavant, “el municipi perdria zones verdes i agrícoles i quedaria dividit”.

Precisament, aquesta va ser una de les qüestions que l’alcalde socialista va tractar en la seva darrera reunió amb representants del Ministeri de Foment. Altres temes van ser les al·legacions de l’Ajuntament d’Abrera al projecte de connexió de l’autovia A-2 i la carretera B-40 o la continuïtat d’aquesta mateixa via, la B-40, que Naharro considera del tot “innecessària”. “És una carretera que ha quedat desfasada i que fa malbé el nostre territori”, afirma. En canvi, el batlle va posar l’accent en la necessitat de fer, com abans millor, “el túnel que permetrà connectar Abrera amb el Vallès Occidental”, una obra que considera “estratègica”.

Segons Naharro, Foment els ha escoltat més que no pas Territori. En aquest sentit, espera que amb el nou govern la comunicació millori.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram