Ara els trens passen cada 30 minuts. Foto: Twitter (@carlosmanzanomont)

El Parlament ha rebutjat recentment augmentar la freqüència de pas dels trens de la línia R2 per Viladecans. Aquesta és una reivindicació històrica a la ciutat i que ara ha topat amb els vots en contra de Junts Pel Sí i l’abstenció de Ciutadans i la CUP a la cambra catalana.

Les raons que van donar aquests grups van ser que la freqüència de pas actual –de 30 minuts– ja és “suficient” i al·leguen que abans de fer cap modificació s’hauria d’estudiar l’impacte en totes les línies. Per la seva banda, el PSC insisteix que aquests estudis es demanen des de fa quatre anys.

Des de l’Ajuntament reivindiquen, segons han dit a Línia Mar, que “a Viladecans haurien d’aturar-se tots els trens que fan la línia R2, com passa a altres estacions”. “És la ciutat més gran que travessa l’R2 entre l’Hospitalet i Tarragona, i crida molt l’atenció que el servei no s’ofereixi en la seva integritat”, lamenten. Des del consistori també preveuen que, a més, el nombre de passatgers augmenti en els pròxims mesos i anys. “Hi ha un fort creixement de l’activitat a la ciutat”, diuen. “S’està planificant l’ampliació del Parc de Negocis i urbanitzant Ca n’Alemany, on s’està construint l’outlet”, el qual atraurà “més de dos milions de compradors nous per any”, expliquen.

Els avantatges d’una freqüència més gran de trens són diversos, segons el consistori. “Normalitzaria la relació de la ciutadania amb el transport públic per connectar-se millor amb la resta de la comarca i amb Barcelona”, afirmen.

Una demanda que torna a agafar força després que els consistoris de la franja sud de la comarca desenterressin el projecte del metro del Delta fa dos mesos.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram