taxistes Prat

Pantalla informativa sobre els taxis legals. Foto: Aena

El portaveu d’Élite Taxi, Tito Álvarez, ha anunciat una nova tongada de protestes del sector per a la setmana que ve, aquest cop contra la presència de conductors “pirata” a les terminals d’arribada de l’aeroport del Prat.

Álvarez ha explicat que dilluns portaran a terme una acció “sorpresa”, amb una “invasió” a la T1 i una aturada del servei inclosa, entre les 10 del matí i les 12 del migdia, aproximadament; dimarts una “xiulada infernal” a la zona d’arribades durant 30 minuts cada dues hores; dimecres una marxa lenta entre la T1 i la T2 i dijous una nova “invasió” al vestíbul de la T1 i una assemblea per decidir si es continua amb les mobilitzacions al centre de la ciutat.

900 euros per anar a Barcelona

Segons ha explicat Álvarez, els taxistes s’han organitzat en patrulles d’entre dos i tres integrants i ja han aconseguit expulsar 45 dels conductors “pirata” que capten turistes il·legalment per transportar-los al centre de la ciutat i a qui cobren uns 880 euros per trajecte, davant els 30 euros aproximadament que factura el taxi pel mateix trajecte.

En aquest context, el portaveu d’Élite Taxi ha quantificat entre 800 i 1.000 serveis que es deixen de fer diàriament per la competència dels conductors il·legals. “Això són moltíssims diners”, ha exclamat Álvarez, en una roda de premsa als mitjans a les portes de la conselleria d’Interior.

Com distingir un taxi legal d’un d’il·legal?

Per la seva banda, Aena ha assegurat aquest dimarts que a finals del novembre de l’any passat va reforçar la informació a la terminal d’arribades de l’aeroport del Prat sobre com agafar un taxi oficial i no un d’il·legal.

Segons han explicat fonts de la companyia a l’ACN, fa uns quatre mesos que les pantalles informatives a la zona de recollida d’equipatges de la planta baixa mostren el missatge on s’especifica que els taxis oficials són els pintats amb groc i negre, i un altre cartell a la sortida d’aquesta zona.

El paper de la policia

A més, a la web de la companyia hi ha un ‘xatbot’ que també n’informa i hi ha agents de seguretat privada que s’afegeixen a les rondes dels Mossos i avisen si hi ha algun conductor que intenta captar viatgers de forma il·legal.

La companyia ha remarcat que no tenen competències policials i només poden fer tasques de coordinació i col·laboració amb els Mossos d’Esquadra sobre aquesta qüestió.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram