passeig sant boi el prat

Imatge renderitzada del projecte de passeig metropolità. Foto: Robert de Paauw

Com s’ha d’organitzar el territori de la metròpoli de Barcelona? Quin ha de ser el seu model urbanístic? Des de fa temps, l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) treballa en un Pla Director Urbanístic (PDU) que ha de servir per vertebrar la regió.

En aquest context, el 2019 es va convocar un concurs d’idees anomenat El futur de les infraestructures viàries: nusos i cruïlles, que tenia com a objectiu recollir diferents propostes i alternatives urbanístiques.

El juny del 2021 es van triar les propostes guanyadores i ara els seleccionats començaran a treballar per aprofundir i fer viables els projectes que van presentar. És el cas de Robert de Paauw, que va resultar guanyador del concurs que reflexionava sobre els entorns del Delta del Llobregat i el nus de la C-32 i l’A2, l’anomenat àmbit Prat Nord-Porta Delta.

Tal com s’especifica en la documentació de l’encàrrec, l’AMB destinarà 145.000 euros a la nova redacció del projecte, i de Paauw tindrà un any i nou mesos per plasmar-lo.

Entre altres elements més destacats, el projecte proposa la creació d’un passeig metropolità que connecti els municipis de Sant Boi de Llobregat i el Prat de Llobregat. Així mateix, “reforçar la identitat del paisatge del Delta amb l’objectiu d’optimitzar les infraestructures viàries i regenerar els valors ecològics d’aquest espai natural”.

A més a més, de Paauw proposa que la Gran Via i la seva connexió amb la C-31 es tractin com a “vies cíviques per a vianants i bicicletes” i, en un context de reducció dels vehicles privats, es desviï el pes del trànsit “per altres vies segregades”.

Alhora, el projecte contempla que la plaça d’Europa de Sant Boi es converteix en un espai de “centralitat, intercanviador de transport públic i catalitzador d’activitats que articuli el teixit urbà”.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram