estació Gavà

Imatge virtual de la futura estació de Ponent, que serà enllestida el 2027. Foto: Adif

La ministra de Transports i exalcaldessa de Gavà, Raquel Sánchez, va anunciar recentment al Fòrum Empresarial del Baix Llobregat que el projecte de disseny arquitectònic de la nova estació de Rodalies que s’ubicarà entre Gavà i Castelldefels ha finalitzat. Per tot plegat, la nova infraestructura, que donarà resposta a l’increment de població que comporti la primera fase del polèmic Pla de Ponent –ara als tribunals-, està previst que vegi la llum de cara al 2027.

Ara caldrà posar en marxa els projectes bàsics i constructius per un import d’un milió d’euros. Tot i que l’anunci de la nova estació es va fer el passat novembre, durant una trobada entre Sánchez i Gemma Badia, alcaldessa de Gavà, sembla que el projecte va agafant forma, amb la finalització del projecte de disseny de la infraestructura. Aquesta donarà servei a Gavà i a tot el sector empresarial dels Joncs, així com a la ciutat de Castelldefels i Begues, i als treballadors del polígon del Camí Ral. Per tot plegat, el ministeri calcula que l’estació serà utilitzada per 3.200 viatgers diàriament, xifra que augmentarà fins als 6.000 de cara al 2035, un cop avancin les obres del Pla de Ponent.

Reducció de cotxes

Amb tot, Adif estima que d’aquí a 30 anys els tres baixadors de la zona, això és, els de Gavà, Castelldefels i aquest nou de Ponent, donaran servei a més de 100.000 persones, fet que ajudarà a reduir el trànsit rodat. No debades, es calcula que el 60% dels nous usuaris d’aquesta estació provindran del vehicle privat. “És una mostra més de la nostra aposta pel transport públic i pel desenvolupament industrial”, va indicar Sánchez durant la trobada amb empresaris de fa uns dies.

Aquell dia, entre els convidats, hi havia Badia, que va celebrar la notícia. “L’estació ha de donar sortida sobretot a les necessitats en l’àmbit de la sostenibilitat i mobilitat del territori”, va expressar, en declaracions recollides per El Bruguers.

En aquest sentit, està previst que la futura estació tingui un Park&Ride, un aparcament d’intercanvi modal perquè els viatgers hi puguin deixar el cotxe per agafar Rodalies. En principi comptarà amb 300 places i es preveu que atregui veïns dels barris de Canyars i Vista Alegre de Castelldefels, així com d’altres zones metropolitanes i del Garraf.

Els ecologistes, en contra

Des de la plataforma No al Pla de Ponent han reaccionat i han titllat aquest anunci “d’aberració urbanística” i de “sense sentit”. Ho argumenten recordant que les estacions de Rodalies de Gavà i Castelldefels estan a només 3,5 quilòmetres i que fer-ne una al mig, “en un sector on no viu absolutament ningú”, no té “cap lògica”.

A més, el col·lectiu recorda que dedicar els diners a fer una nova estació és una “burla” per als milers de passatgers que pateixen diàriament les incidències a Rodalies, i reclamen al ministeri que inverteixi en la millora de la línia ferroviària.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram