demolició de les torres

Moment de la demolició de les torres. Foto: Ajuntament

Si algú volia fets, aquest agost n’ha tingut dues tasses. I és que les obres de l’eterna variant que ha de connectar l’A-2 amb la C-32, la futura B-25, han agafat impuls després que s’hagin enderrocat les emblemàtiques torres blanques a mig fer que havien de suportar el vial tal com marcava el projecte antic, que mai es va arribar a fer realitat.

Els treballs d’eliminació de les columnes es van fer en dos dies diferents durant la segona quinzena d’agost, deixant un paisatge lliure de les torres que, durant anys, han escenificat la història d’un fracàs. El d’un projecte impulsat a principis dels anys 90 del segle passat que encara, en el 2023, no s’ha implementat. El ministeri de Transports es va posar les piles i ara els treballs sembla que van a bon ritme i que la desitjada connexió serà una realitat en uns dos anys, segons va confirmar en el seu moment l’executiu espanyol. El pressupost de gairebé 66 milions ha de dotar el Delta d’una infraestructura necessària per descongestionar l’actual carretera i les entrades a Sant Boi, en un dels punts negres de la mobilitat de la metròpoli.

Aquest nou projecte preveu una autovia amb un traçat i una alçada diferent de les projectades en un principi, fet pel qual ha estat necessari tirar a terra les columnes. La nova planificació s’ha adaptat a la normativa actual i preveu un vial de 2,3 quilòmetres amb dos carrils per cada sentit que evitarà que fins a 35.000 vehicles passin diàriament per l’endimoniada rotonda de la Parellada, constantment col·lapsada pel trànsit.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram