El tram sud de l’L9 està en funcionament des del passat dia 12 de febrer. Fotos: TMB

Ja la tenim aquí. L’esperada Línia 9, que connecta el Prat amb Barcelona i l’Hospitalet, té ni més ni menys que set parades al municipi, de les quals quatre estan situades al nucli urbà. Es tracta de Les Moreres, el Prat Estació –que enllaça amb Rodalies–, Cèntric i Parc Nou. Les estacions de Mas Blau, la T1 i la T2 de l’aeroport i la de La Ribera –la qual encara no ha entrat en funcionament– completen una infraestructura que ha estat molt ben rebuda al municipi.
Una alegria que es va poder palpar durant la jornada de proves celebrada a finals de gener, on molts dels participants eren pratencs que es feien fotografies a les estacions per on passaven.

Però a banda de l’expectació que sempre genera una novetat d’aquest calibre, el teixit veïnal considera que l’arribada de l’L9 serà “molt positiva” per a la ciutat. “Poder anar directament a Barcelona en metro és molt important”, explica Felipe Martín, secretari de l’Associació de Veïns Jardins la Pau. “Fins ara només teníem la Renfe i algun autobús”, afegeix Martín, que descriu com un “alleujament” la posada en marxa de la línia.

Per la seva banda, Germán Casas, president de l’Associació de Veïns de Les Palmeres, també dóna la benvinguda a la línia i coincideix a descriure la flamant infraestructura com “una nova possibilitat per poder anar més directe a Barcelona”.

D’aquesta manera, els pratencs podran arribar fins a Zona Universitària –on el metro enllaça amb la Línia 3– en menys de mitja hora. Abans, però, tindran la possibilitat d’enllaçar amb la Línia 5 a Collblanc i amb la Línia 1 a Torrassa. En total, el tram fa 20 quilòmetres, esdevenint, de moment, la línia més llarga de tota la xarxa.

La seva inauguració va tenir lloc el passat dia 12 de febrer i hi van assistir l’alcalde del Prat, Lluís Tejedor; el president de la Generalitat, Carles Puigdemont; l’expresident, Artur Mas; el vicepresident del Govern, Oriol Junqueras; el conseller de Territori, Josep Rull; l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau; l’alcaldessa de l’Hospitalet, Núria Marín, i el secretari d’estat d’Infraestructures, Julio Pomar.

Durant el seu discurs d’inauguració, el president Puigdemont va etzibar que “l’estat ha dimitit de la seva responsabilitat d’invertir en infraestructures a Catalunya” i va remarcar “l’esforç conjunt” de consistoris i Govern perquè aquesta línia “sigui una realitat i que la gent no ho noti”. De moment, el que sí que han notat els veïns és que des de fa uns dies Barcelona és més a prop, tot i que no tot han estat flors i violes.

I és que ahir, una avaria en un comboi va obligar a aturar el servei de la línia entre les vuit i les nou del matí. A partir de les vuit i vint, però, l’empresa va retirar el tren avariat i va obrir la circulació només entre l’aeroport i l’estació Fira, deixant la resta de la línia aturada fins a les nou. TMB no va habilitar un servei d’autobús llançadora, ja que hi havia altres alternatives de mobilitat.

El Prat té quatre parades de la Línia 9 al seu nucli urbà. Infografia: Línia Nord

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram