El ministeri de Foment ha anunciat un Pla Director per ampliar la capacitat de l’aeroport, mentre que els veïns segueixen amatents pel soroll dels avions. Foto: Arxiu

El creixement de l’aeroport del Prat està limitat per motius mediambientals? Una pregunta que genera un debat encès des de fa molts anys i que ara ha tornat a sortir a la palestra. I és que el president de Vueling, Javier Sánchez-Prieto, va afirmar positivament a la qüestió en una conferència a ESADE a finals de febrer.

El que demanava, en definitiva, era acabar amb algunes “limitacions”, com ara la configuració de pistes segregades –que els avions s’enlairin per una pista i aterrin per una altra–, que permet una reducció del soroll a la zona. Amb tot, Sánchez-Prieto també va demanar obrir un debat “tranquil” sobre com desenvolupar l’aeroport.

I, de fet, sí que va aconseguir començar un debat. L’endemà, l’Associació de Veïns de Gavà Mar va sortir al pas de les seves declaracions posant de manifest que l’aeroport sí que ha crescut amb l’operativa de pistes segregades des del 2007, quan l’aleshores director d’Iberia, Enrique Donaire, va fer unes reclamacions similars a les de Sánchez-Prieto. “L’aeroport pot seguir creixent amb l’operativa de pistes segregades, fent que aquest augment sigui totalment compatible amb la qualitat de vida dels milers de persones que vivim a la zona”, van argumentar des de l’AVV de Gavà Mar.

Així mateix, des de l’associació de veïns van lamentar que, per al president de Vueling, “la qualitat de vida de milers de persones no és important”, i van recordar que “el temps ha demostrat” que les declaracions que Donaire va fer el 2007 eren “totalment falses”.

Per altra banda, Sánchez-Prieto també va celebrar l’anunci del ministeri de Foment d’un Pla Director per fer créixer la capacitat de l’aeroport perquè en una dècada pugui atendre fins a 70 milions de passatgers.

Un pla que ha rebut el vistiplau dels ajuntaments del Prat i de Castelldefels, des d’on, tanmateix, reafirmen la seva “aposta inequívoca” pel manteniment de l’actual model de pistes segregades, destaca l’alcaldessa Maria Miranda, la qual el considera “irrenunciable” per respectar el descans i benestar dels veïns de l’aeroport.

Per la seva banda, l’alcaldessa de Gavà Raquel Sánchez va exposar a Brussel·les a principis de mes les accions que s’estan portant a terme per minimitzar el soroll dels avions.

 

Vueling es disculpa per
involucrar Messi en el debat

La conferència del president de Vueling Javier Sánchez-Prieto va donar per a molts titulars. A banda de les seves crítiques a les “limitacions ambientals” que impedeixen que l’aeroport del Prat creixi, Sánchez-Prieto va involucrar en tot plegat l’estrella del FC Barcelona, Leo Messi. “El Prat està limitat per la capacitat de les pistes perquè no pots passar per on viu Messi, i això no passa en cap lloc del món”, va etzibar el president de Vueling al públic present.

El que no va tenir en compte Sánchez-Prieto era que ni Messi viu a Gavà Mar –la urbanització per la qual els avions es desvien cap al mar quan s’enlairen– ni en cap moment, almenys oficialment, s’ha queixat pel soroll dels avions.

Dos dies després Vueling va haver de publicar un comunicat demanant disculpes a l’astre argentí del Barça, assegurant que tot plegat era un malentès i que la frase de Sánchez-Prieto va ser pronunciada en un ambient de distensió. “Volem reiterar que mai no va ser la nostra intenció involucrar el jugador en cap polèmica”, va expressar l’empresa en el comunicat, on també va confirmar que Messi “mai” no ha emès cap declaració en relació a l’aeroport i a la seva operativa.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram