aeroport

El vol aturat a la pista del Prat després de l’incident. Foto: Controladores Aéreos

Les probabilitats que un avió xoqui contra un ocell són més aviat escasses, però quan passa els riscos s’eleven. Segons els experts, la meitat d’aquesta classe d’accidents tenen lloc entre el juliol i l’octubre i es produeixen durant l’enlairament o l’aterratge. I precisament és això el que va passar ahir a l’aeroport del Prat, quan un avió que feia la ruta entre Barcelona i Sevilla va haver d’interrompre la maniobra d’enlairament perquè va impactar contra una au de grans dimensions.

El xoc es va produir a les nou del matí durant la carrera de l’aeronau per aixecar el vol. El protocol en situacions com aquesta marca que l’avió es detingui, es desallotgi el passatge i es revisi el vehicle. Durant l’evacuació dels passatgers i la tripulació es van produir alguns ferits de poca gravetat per contusions.

Esdeveniments d’aquest tipus, qualificats de bird strike pels experts, provoquen retards i cancel·lacions i, en el cas d’ahir al Prat, es van registrar “demores mínimes”, segons informa Enaire. Sense anat més lluny, un cop l’avió va ser retirat de la pista es va recuperar l’operativa habitual, i els passatgers van poder agafar un altre avió direcció a Sevilla a dos quarts d’una.

Cal no menystenir, tanmateix, incidents d’aquesta classe, atès que l’impacte d’un ocell contra una aeronau pot provocar la desactivació d’un motor. De fet, ahir al Prat els Bombers van haver d’actuar per sufocar l’escalfament dels frens de l’avió afectat.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram