Avinguda Pineda Castelldefels

Tram del carril bici sota les vies del tren. Foto: L’Avinguda Pineda no es toca

“L’avinguda de la Pineda no es toca”: després de mesos de pedalades de protesta i intervencions en plens municipals contra la reforma d’aquest carrer de la ciutat, que suposarà la recuperació del doble sentit de la circulació i l’eliminació del carril bici segregat inaugurat l’any 2019, la plataforma ciutadana ‘L’Avinguda de la Pineda no es toca’ va presentar el 5 de juliol una demanda judicial contra el projecte de l’Ajuntament de Castelldefels.

“No ens rendirem”

“No ens rendirem, a més de la demanda davant el jutjat contenciós administratiu número 11 de Barcelona estem preparant convocatòries de protesta amb diverses entitats i també hem presentat un escrit al Síndic de Greuges i a l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB)”, asseguren els veïns partidaris de l’actual configuració de l’avinguda. Eduardo Grimal, portaveu de la plataforma, alerta que amb la reforma “es pretén, en definitiva, incentivar l’ús del vehicle privat en detriment dels carrils ciclables, tal com està passant en uns altres llocs”, i demana implicació ciutadana en defensa del carril bici i del medi ambient i la mobilitat sostenible.

Promesa electoral

Poc després de ser investit alcalde, el mes de juny de 2023, l’alcalde Manuel Reyes comentava a Línia Mar que estava treballant per recuperar el doble sentit a l’avinguda de la Pineda, tal com havia promès durant la campanya electoral.

El consistori va anunciar en el seu moment que portaria a terme la reforma del carrer en dues fases: la primera fase de la remodelació del vial inclou “trams segregats i compartits”, els quals “milloraran la mobilitat” i generaran “noves vies de sortida de la ciutat”, defensen.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram