La ministra de Foment, Ana Pastor, amb l'alcalde Tejedor, a l'acte de col·locació de la primera pedra. Foto: Ajuntament

El passat 22 de juliol es va celebrar l’acte de col·locació de la primera pedra del tren llançadora que unirà el centre de Barcelona amb la terminal 1 de l’aeroport.

La infraestructura passarà per l’estació de Sants, des d’on s’arribarà a la T1 en 17 minuts, sis menys que des del passeig de Gràcia. Segons es preveu, hi haurà quatre combois cada hora, de manera que augmentarà la freqüència.

També pararà a l’estació de rodalies del Prat, tot i que no estava previst a l’inici. Segons va dir el consistori fa un temps, això és “clau per a la intermodalitat del sud de l’àrea metropolitana i dels municipis situats al sud del Prat –Viladecans, Gavà, Castelldefels, Sitges, Vilanova–”. Segons fonts municipals, “per agafar la llançadora de l’aeroport, molts passatgers d’aquestes zones faran servir l’estació del Prat, a la qual podran arribar en metro, tren de rodalies, autobús i taxi”, entre altres.

HI HA OBRES “MÉS PRIORITÀRIES”
La ministra de Foment, Ana Pastor, va presidir l’acte, al qual no va assistir l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau. Segons l’alcaldessa, hi ha obres “més prioritàries” que el tren llançadora al Prat i va dir que no se li havia informat de l’acte de col·locació de la primera pedra amb temps.

Durant el seu discurs, la ministra va dir als mitjans que l’absència de Colau a l’acte d’inici dels treballs es devia al “desconeixement” de l’alcaldessa sobre “la importància de la infraestructura”. Pastor també va dir que té “les portes absolutament obertes” per rebre Colau, la qual va demanar un dia abans reunir-se amb la ministra per parlar sobre infraestructures.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram