Aeroport

Vista aèria de l’Aeroport del Prat. Foto: Arxiu

El Govern ha aprovat aquest dimarts la seva proposta per modificar la configuració actual de les pistes a l’aeroport del Prat durant quatre hores els mesos de juliol i agost. 

La iniciativa, que el president Pere Aragonès ja va anunciar dijous passat, permetria “millorar la connectivitat intercontinental i la competitivitat” i alhora “minimitzar l’impacte sobre l’entorn”. 

El pla preveu mantenir la inversió de 1.700 milions proposada per AENA l’any 2021, però destinar els 262 milions previstos per ampliar la pista a mitigar el soroll dels avions. En la seva proposta, l’executiu també destaca que vol la terminal satèl·lit al Prat, més activitat a Reus i Girona i incorporar-se en la governança de la gestió dels aeroports.

Rebuig a la comarca

La proposta inicial ja ha estat rebutjada per les administracions locals i entitats veïnals de la comarca, ja que implicaria un augment del soroll dels avions a la zona. L’alcaldessa de Gavà, Gemma Badia, la titllava de “despropòsit” mentre que l’alcalde del Prat, Lluís Mijoler, criticava que arribava en un context preelectoral.

Per la seva banda, el president de l’Associació de Veïns de Gavà Mar, Carlos Domènech, considerava “inadmissible i incomprensible” ampliar l’activitat a l’Aeroport del Prat amb l’ús de les pistes tant per enlairaments com aterratges quatre hores al dia a l’estiu.

En darrer lloc, la plataforma Zeroport també ha manifestat la seva oposició amb un comunicat on ressalta que la proposta suposarà un increment de la contaminació acústica i de l’emissió de partícules.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram