L’ampliació de la tercera pista amenaça espais naturals del Delta. Foto: Arxiu

Aena manté l’objectiu de convertir l’Aeroport en un ‘hub’ intercontinental, tot i que el descens d’un 75% dels viatgers durant la pandèmia fan que l’ampliació de la tercera pista sigui “menys urgent”. Així ho recull l’ACN de fonts del gestor aeroportuari, que afegeixen que ha de ser la Generalitat qui demani a la Unió Europea una possible modificació dels espais protegits del Remolar o la Ricarda, on es preveuen construir els 500 metres de pista que han de permetre l’enlairament i l’aterratge d’avions de grans dimensions.

Consultat per l’ACN, el professor Pere Suau-Sanchez assegura que “seria molt difícil justificar la modificació d’una àrea protegida per un aeroport que té un impacte regional” i afegeix que “el context és molt diferent”, ja que la UE impulsa un Green New Deal per fomentar l’economia sostenible. També ho defensa l’alcalde Lluís Mijoler, que considera que cal pensar les infraestructures en criteris mediambientals i de sostenibilitat.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram