Castelldefels tem l’impacte acústic després de l’estiu. Foto: Ajuntament

Aena s’ha compromès a mesurar el soroll dels avions a les zones habitades de Gavà afectades pel gir a mar que fan els avions durant aquest mes. D’aquesta manera es podrà determinar l’impacte acústic real que suposen els sobrevols per aquella zona.

Aquesta campanya respon a la demanda que va fer l’Ajuntament a principis d’any, quan va detectar que els mesuraments realitzats a la zona de pisos de la platja limítrofa amb Viladecans eren erronis. Per aquest motiu, al llarg d’aquest mes també s’està tornant a mesurar l’impacte acústic en aquesta àrea.

L’alcaldessa Raquel Sánchez ha celebrat la iniciativa, ja que, diu, “permetrà saber l’impacte real dels sobrevols en mesos de màxima capacitat de l’aeroport”. Sánchez també va fer arribar una carta a la directora de Planificació i Medi Ambient d’Aena, Amparo Brea, en la qual li demanava que les dades “es presentin comparativament en temps i ubicació, per tal de poder detectar fàcilment qualsevol irregularitat o errada”.

En la missiva, l’alcaldessa mostrava, a més, el seu rebuig frontal a l’ús de la tercera pista, després que la matinada de l’11 de juliol aterressin tres avions.

MESURES PAL·LIATIVES
Per la seva banda, Castelldefels ha demanat mesures pal·liatives de l’impacte acústic després de conèixer que, un cop finalitzada la temporada d’estiu, l’aeroport té previst usar 3 o 4 dies la pista principal com a pista única. Això comportarà el sobrevol d’avions a la ciutat.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram