El sector comercial preveu un augment de la contractació d’entre el 2 i el 3%. Foto: Arxiu

Ja està tot a punt. Els torrons i els caganers ja han envaït els carrers de tot el país i els comerciants es preparen per intentar millorar les seves vendes i maquillar els resultats dels últims mesos. I és que durant Nadal, el balanç de vendes dels botiguers millora considerablement.

Des de la Confederació de Comerç de Catalunya (CCC) s’espera que durant aquesta campanya de Nadal “s’incrementin les vendes un 4% respecte a l’any passat”, especialment en els sectors de l’alimentació, de l’electrònica i de la moda, entre altres.

Miquel Àngel Fraile, secretari general de CCC, assegura a Línia Mar que “la situació de l’economia de les famílies ha millorat”, i assenyala que “l’atur s’ha reduït una mica, aspecte que provoca que enguany hi hagi més consumidors potencials”. A més, des de la CCC preveuen que l’ocupació en el sector augmenti entre un 2 i un 3%, el que podria significar la creació de prop de 6.000 llocs de treball.

Aquestes esperances se sumen a la lleugera millora dels resultats de venda durant l’últim semestre d’enguany, malgrat les temperatures anormals i lleugerament càlides de l’últim mes de novembre, un fenomen que ha perjudicat el sector de la moda, que no ha pogut vendre gaire roba de cara a aquesta temporada d’hivern.

IMPORTANT TRADICIONS
Durant el darrer cap de setmana de novembre el sector es va sumar a la campanya del Black Friday o Divendres Negre, una tradició anglosaxona importada durant la qual el petit i gran comerç ofereix descomptes d’entre el 20 i el 50%. “Estem en un món globalitzat, i tot i que hem de reforçar les nostres tradicions, si amb aquesta moda ajudem al fet que es mogui el consum, benvinguda sigui”, afegeix Fraile.

El comerç català frisa per trencar la dinàmica de pèrdues dels últims anys. “Veiem la llum al final del túnel, però encara no estem bé del tot”, conclou Fraile.

Viladecans enceta Nadal amb la novena Fira Medieval

Viladecans va donar el tret de sortida a la campanya de Nadal amb la celebració de la novena edició de la Fira Medieval, que va tenir lloc durant l’últim cap de setmana de novembre.

Hi van participar més de cent cinquanta establiments comercials, els quals van oferir productes nadalencs de diversos tipus -des de joguines, fins a perfums, i gastronomia artesanal, entre altres-.

A més d’instal·lar parades, l’organització -que es va fer a càrrec de la Xarxa de Comerciants amb el suport del consistori- va programar diverses activitats paral·leles destinades, sobretot, als més petits i a les famílies. Així, es van oferir propostes com recreacions de lluites medievals, demostracions d’oficis i de falconeria, entre altres, i es van instal·lar uns inflables.

També hi va haver una zona dedicada a la tradició àrab -on s’oferia te verd amb menta- i als víkings -es va instal·lar un tronc víking, es va oferir un taller d’espases i hi havia ponis perquè hi muntessin els nens i nenes-.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram