Bus Llobregat

Els usuaris es queixen dels retards i del mal estat dels vehicles. Foto: ERC Viladecans

L’inici del 2022 ha estat marcat per deficiències en el transport públic de la comarca. Un problema habitual i aquests dies especialment intens pel que fa als busos de les línies metropolitanes que transiten pels municipis del Delta. Aquestes incidències, a més, han coincidit en el temps amb el canvi d’empresa concessionària del servei: des de finals de desembre, les línies d’autobús del sud del Baix Llobregat han passat a estar operades per Avanza, que agafa el testimoni de Mohn, l’empresa que les havia gestionat els últims anys.

Tanmateix, des de fa unes setmanes les línies pateixen retards que han portat la paciència dels usuaris al límit. L’alcaldessa de Castelldefels i vicepresidenta de l’AMB, María Miranda, lamenta que algunes d’aquestes línies “no estan funcionant de forma correcta”. En aquest sentit, els ajuntaments de Castelldefels, Gavà i Viladecans han demanat a Avanza que normalitzi el servei de bus, mentre que CCOO i UGT han denunciat que els conductors haurien patit intents d’agressió per part dels viatgers descontents a causa del mal funcionament de les línies. Un extrem, el de les agressions, que neguen fonts d’Avanza, les quals asseguren a aquesta publicació que no n’han detectat cap.

L’L97, suprimida

A les incidències cal afegir-hi un canvi d’horaris en la freqüència de pas de les línies E80, E86, E97 i E98, que ha acabat de fer enfadar els usuaris i els ajuntaments. Entre altres, s’ha suprimit temporalment l’E97, que connecta Castelldefels amb Barcelona i que és molt utilitzada per estudiants universitaris.

Avanza preveu que la línia E97 pugui tornar a funcionar abans d’acabar el gener

Des de l’Ajuntament de Castelldefels han expressat la seva sorpresa per la decisió i també el seu neguit per les condicions de les línies de bus del sud de la comarca, vitals per als seus veïns. “Sempre s’havia dit que amb l’entrada de la nova empresa concessionària el servei milloraria i, de cop i volta, ens hem trobat amb aquesta situació”, va dir el regidor de Mobilitat, Jordi Planell, en declaracions a l’informatiu del 12 de gener de Ràdio Castelldefels.

“Condicions deficients”

L’empresa atribueix aquestes incidències a les “condicions deficients” dels autobusos que van rebre de Mohn, l’anterior operadora de les línies metropolitanes de bus, i argumenten que necessiten temps per revertir la situació. Fonts de la companyia han afegit a Línia Mar que segurament abans d’acabar el gener l’E97 podrà tornar a funcionar, i que treballen “nit i dia” per solucionar els problemes de les línies, que calculen que estaran resolts de cara a principis del mes de febrer. A més, destaquen que els empleats de l’empresa estan posant-hi molt esforç per trobar solucions.

Confiança de l’AMB

Per la seva banda, des de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), que és qui atorga les concessions de les línies de transport, han explicat a Línia Mar que confien en Avanza a l’hora de normalitzar el servei de bus i recorden que la companyia, tal com estava previst al plec de condicions del servei, hi ha aportat 41 vehicles provisionals que prestaran servei fins a la seva substitució per d’altres de nous. De fet, l’AMB remarca que al llarg d’aquest any es fabricaran i lliuraran 136 busos nous per cobrir aquest servei.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram