L’outlet pot deixar “molt mal parat” el comerç local. Foto: Neinver

L’informe redactat pel Departament d’Empresa i Ocupació de la Generalitat recentment sobre l’impacte del futur outlet de Viladecans augura una escassa atracció de turistes. L’esudi preveu que, un cop el projecte estigui consolidat, els visitants estrangers podrien arribar a representar fins a un 30% de la facturació. L’anàlisi també apunta que la prioritat de Neinver, l’empresa promotora del macro centre comercial, és captar clients de les poblacions veïnes.

D’aquesta manera, l’outlet de Viladecans podria tenir conseqüències negatives en el petit comerç de la zona, ja que l’informe assenyala que “aquestes dades confirmen la hipòtesi que almenys un 80% de la facturació dels establiments del centre comercial estarà generada pels compradors residents als municipis que es troben a menys de 60 minuts de desplaçament en vehicle privat”.

Segons ha dit el grup municipal d’Esquerra Republicana en un comunicat, el nou outlet “deixa molt malparat el teixit comercial de Viladecans”. La candidata d’ERC local a les pròximes eleccions municipals, Bàrbara Lligadas, afirma que “l’informe confirma els pitjors temors de la majoria de comerciants i botiguers de Viladecans i de les poblacions veïnes, ja que l’outlet vindrà per menjar-se un bon tros del seu pastís de negoci, posant en risc un model de comerç de proximitat”.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram