Les regidores i regidor de Comerç de Castelldefels, Vladecans, Sant Boi, El Prat i Gavà durant la presentació de la campanya ‘Quina sort!’. Foto: Marc Pidelaserra

“Demano que el territori es posi d’acord. No serveix de res que un ajuntament es posicioni en contra d’una gran superfície comercial i que el del costat no ho faci. Perquè aleshores aquesta gran superfície s’ubica al municipi del costat i l’impacte sobre el territori és el mateix”. D’aquesta manera s’expressava el diputat delegat de Comerç de la Diputació de Barcelona, Isaac Albert, durant la presentació de la campanya Quina sort! de promoció del comerç local de les cinc grans ciutats del Delta. Albert va reclamar que els ajuntaments “s’asseguin i parlin” i que cal “recuperar el comandament” del model territorial, deixant entreveure que cada municipi ha fet i desfet segons els seus interessos, obviant l’impacte que tenien les seves polítiques al conjunt del Delta del Llobregat.

Paradoxalment, s’estava presentant una campanya unitària a favor del comerç local, que representava la unió de Castelldefels, El Prat, Viladecans, Sant Boi i Gavà per tal de promocionar el comerç de proximitat durant l’època nadalenca. Durant la posada en escena, els cinc ajuntaments van voler expressar que es vol fer “un salt qualitatiu en les polítiques de suport al comerç de proximitat”, per tal que pugui fer front “als reptes que suposen les noves formes de consum” i les preferències de la ciutadania i per “revitalitzar els carrers i eixos comercials”.

Els representants municipals, però, van voler negar que la campanya s’hagués fet en resposta a la recent obertura de l’Outlet de Viladecans, i van admetre que a nivell individual els queda molta feina a fer per satisfer les demandes que els fan els comerciants.

La campanya de promoció es realitzarà fins al 9 de gener i implicarà que s’instal·li publicitat exterior en els eixos comercials de les ciutats, falques radiofòniques i presència a xarxes socials.

 

The Style Outlets obre les
seves portes i es col·lapsa

El centre comercial outlet de Viladecans ja està en funcionament, amb 55 de les 85 botigues obertes, 600 persones treballant-hi i amb una ampliació ja projectada, que elevarà la superfície comercial per sobre els 26.500 metres quadrats. Les botigues ofereixen descomptes atractius d’entre el 30% i el 70%, i marques rellevants de moda i complements com Desigual, Converse o Adolfo Domínguez ja estan obertes al públic. Per tal d’accedir-hi, el centre disposa de 1.700 places d’aparcament, s’ha arranjat la carretera de la Vila per tal de crear un passeig que uneix aquesta superfície amb el centre històric de Viladecans, s’ha creat una parada d’autobús just al davant i pròximament s’ampliaran les freqüències de rodalies Renfe durant els caps de setmana i festius.

Tot plegat va provocar que els primers dies d’obertura el centre i els accessos es col·lapsessin. L’empresa calcula que 30.000 persones van visitar l’outlet el primer dia, i les cues a l’autopista eren considerables. ERC Viladecans ja ha proposat que es desdobli la sortida 50 de la C-32 per evitar cues.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram